Thursday, October 11, 2007

sama tapi tak serupa

aku pernah rasa jatuh cinta. aku pernah rasa di sayangi. ye. aku amat bahagia. dan ketika itu aku rasa bagaikan dunia aku yg punya <-- cam lagu kan? hehehe. dia. cukup sempurna di mata aku. walaupun desas desus hasad dengki menyelinap ke telinga aku. aku abaikan. manusia mana perfect kan? kisah dulu. biarkan lalu. mulakan hidup baru. alhamdulillah. dia tidak perlu kaya. tidak perlu kacak paras rupa. tapi sayang dan cinta dia. buat aku rasa dia perfect. aku sgt bersyukur. dari situ. aku belajar asam garam kehidupan. liku2 kehidupan. seronokkan. pahit manis sama di kongsi. sama di rasa. sama akhirkannya. jatuh bangun bersama. susah senang bersama. bayangkan saja waktu itu. aku akan tersenyum.

tapi. yg indah tu kan sementara. dia telah pergi. nak salahkan siapa?

life must go on. jln ke depan tanpa pusing belakang. sampaikan aku jumpa sesorg yg ada paras rupa mcm dia. karakter tade beza. aku mengharapkan sesuatu dari nya. sama. gelak tawa jalan hidup pun sama. sama aja ape yg aku lalui dgn nya. tapi hakikatnya. dia tak serupa. dia bukan org yg pernah membahagiakan aku. dia bukannya org yg pernah berkongsi hidup dgn aku. walau sama tapi tak serupa. org yg pernah melalui hidup yg sempurna dgn aku telah pergi. sgt2 jauh dari hidup aku. aku tak perlu hipokrit. tinggalkan aja org ini. aku pergi jugak.

betul kata org tua. sama tapi tak serupa.

No comments: