Wednesday, April 16, 2008

setiap ari yg sama di taska

bangun pagi. gosok gigi. cuci muka. erm.. aku advance skit. mandi skali. pakai make up...

Honss. Honss (bunyi hon van cik senah).. oh! alamak.. van dah sampai. aku gi dulu.

8.30-9.-10.30
rutin kami. aku ecspecially. setiap pagi kena bfast. mcm biasa. berbekalkan nasi lemak lauk ayam dan air kopi... tu pasal saya semakin chubby. takpe itu semua cute namanya... tapi ari ni aku di bekalkan koko crunch dgn susu. makanan sihat dan penuh tenaga. happy.

10.30-12.30
waktu ini. kami. aku juga. di beri homework. suka. sebab melukis. madam suka tgk kitorg melukis. sebab warna memainkan peranan dlm kehidupan seharian kita. ni semua kata madam. tapi lain org lain cite nya. tak semua buat homework. ada yg bercinta dlm taska. ada yg cuba jual gula² getah pastu kena marah dgn cikgu besar. sian dia. sebab aku suka gula² getah. aku suka gi tmpat kwn aku. nak tiru idea kwn aku. sambil tu aku kacau kawan² aku buat homework. aku tak jahat. nakal je. dlm masa yg sama. sambil angkat tangan. "may i go to toilet, madam?" berkali-kali!! curi tido

12.30-1.30
time. patutnya kena beratur dan keluar seiring. tapi takut nanti kena gastrik. terabuh keluar. makan tghari. aku makan nasi lauk ikan/ayam dan menu harian setiap hari tak sama. sian aku pada beberapa bdk kelas aku. ikat perut nak diet. free je. penat je seharian di taska. tapi nape comel cam aku je.

1.30-5.00
semua kan dan kenyang. dah malas nak buat homework. cikgu besar biarkan kami layan VCD. Cinderella. power ranger. cite² lama.. tapi kami layan je. sebab cikgu besar org lama. kena la faham. KAMI FAHAM CIKGU BESAR!. semua mcm nak tido. aunty susu tak sampai² lagi. kena minum susu dulu baru leh tido. tido mcm cara. yg atas kerusi sambil berdengkur. mimpi ngeri kot. ada yg segan. tido kat surau cikgu besar. ada selimut leh baring². takpun.. dalam bilik cikgu besar.. siap ada aircond lagi. tapi ada yg degil takmo tido. bila madam marah "TIDO SIANG TAK ELOKLA MADAM". kan madam terdiam. pastu diorg layan PSP. terel beb budak taska aku.

5.00-6.00
telipon kat taska asyik bunyi je. mesti mak bapak dah call nak dtg amik. nasib baik aku naik van. takyah nak kena talipon bising. leh sambung tido aje.

honss.. honsss... cik senah dah sampai. van bawak aku pulang ke umah.

sekian terima kasih

jap²

ni la homework aku.

bayangkan suasana di taska. colourful. erm. bila fikir reality. ni la kehidupan aku seharian sekarang ke ofis tak ada bezanya ke taska. pandangan aku je.


ok²

bye

2 comments:

abahnye said...

pengolahan cerita yang sangat bagus! :D

my name is n.u.v.e.r.a said...

abahnye: tima kasih!!