Wednesday, June 11, 2008

smart.

first of all.

happy belated birthday to my brother. Abit. dia dah 11 tahun.

aku : umur ko berapa skrang?
abit : 10 tahun

secret receipi : kek ni je yang tinggal. chocolate indulgence & cheese cake. yang lain semua slice je.

di sebabkan nak celebrate malam nanti. kedua-dua kek tuh tak di benarkan. lagipun. dah biasa sgt.

secret receipi : branch yang terdekat. either desa pandan atau pandan indah.

tima kasih secret receipi. laku diorg ari ni sampai abis kek. kami semua ke desa pandan. tapi sebelum tuh antar adib pulang ke umah. dia demam dah. baru je balik dari PLKN. adib dah gelap. lain benar rupanya. dok dlm hutan. bila sampai umah. abit tak nak ikut plak gi pilih kek. nak main psp. ok je.

tiba-tiba. eh... nape pulak ada dlm keta nih

abit : nanti ko pilih tak sedap. nanti ko tak beli kat secret receipi.

AKU kena SMASH. siot!!

Chocolate Strawberry. tgk kek tuh. 1o thn kan? nasib baik tade yg perasan sebab dia masih di anggap kecil.

dan akhirnya. bersetuju memilih kek Chocolate Strawberry. tergerak lak aku nak tanya

aku : ko sekarang darjah berapa?
abit : darjah 5
aku : aik? bukan darjah 5 umur ko sepatutnya 11 tahun ke?
abit : ha'ah

e'eh. muka selamba je ko nih. aku lah yang salah ni nanti. sebab kek dia tulis 1o tahun. ceh!!

dlm keta on da way balik ke umah

abit : ko bagi aku hadiah ape?
aku : dahla. aku kira sponsor kek dan gula² ko tadi. kira hadiah la tuh
abit : mak nak bagi ape?
mak : **kasih sayang sepenuh hati
abit : ayah?
ayah : **mane leh mintak hadiah kat orang. org tuh kena ikhlas bagi
abit : camni la. hadiah murah² pun takpe. coklat ke ape ke. yang penting balut.

** dialog dah di translate. kalau aku tulis jenuh tak paham lak.

mcm-mcm adik aku nih. dan siap pesan kat aku suruh msg abang-abang dan kakak-kakak yg lain.. "hadiah murah takpe. janji balut. barulah suasana hari jadi."

abit n vedas
owh. birthday dia on 7th June. public holiday jugak.

2 comments:

berto said...

Thanks to the blog owner. What a blog! nice idea.

my name is n.u.v.e.r.a said...

welcome.